YES Program - Program Alternatif Untuk Melahirkan Usahawan Muda Dalam Bidang Nutrisi Dan Kesihatan

11:00 AM 0 Comments A+ a-



Berita baik untuk usahawan muda dan mereka yang mencari peluang pekerjaan di luar sana! Juga kepada mereka yang masih tercari-cari pekerjaan dan juga kepada mereka yang masih menganggur. Buat julung-julung kalinya Shaklee Malaysia menawarkan program Y.E.S (Young Entrepreneur System) di sepanjang bulan Mei 2015 sehingga bulan Oktober 2015 sahaja.

8,000 kakitangan MAS tunggu masa dipecat


Program ini adalah sebahagian daripada "Corporate Social Responsibility" oleh Shaklee Malaysia dalam membantu orang-orang muda khususnya di kala ekonomi yang tidak berapa memberi ruang dan peluang kepada mereka dalam sektor-sektor tertentu. Bukan orang muda sahaja... malahan mereka yang berumur 45 tahun dan ke bawah juga boleh mendaftar dalam program YES ini.


Program YES selama 13 bulan ini terbahagi kepada 5 komponen utama iaitu :-

1) 5 jenis Insentif (ganjaran) kepada peserta

2) 1 CSR (Corporate Social Responsibility)




3) Anugerah kepada peserta yang berjaya mencapai sasaran program YES ialah trofi dan wang tunai sebanyak RM10,000.00



Maksudnya bukan sorang saja akan jadi pemenang.... Katakan ada 99 orang yang berjaya menepati sasaran, 99 orang lah yang akan dapat trofi dan wang tunai RM10,000.00 setiap seorang

4) Latihan- latihan kemahiran perniagaan dan ilmu nutrisi serta kesihatan



5) Program dan Kelas Motivasi




Apakah 5 jenis Insentif yang bakal diterima oleh para peserta?

1) Percuma 1 produk Vita-Lea yang berharga RM88.75 untuk sebarang pembelian di sepanjang bulan Mei hingga Oktober 2015 sahaja



Produk Vita-Lea ini menyambut ulang tahun yang ke-100 pada tahun 2015. Produk hebat ini diformulasikan oleh Dr Forrest C Shaklee pada tahun 1915 dan merupakan multivitamin pertama di dunia.

2) 100% enrollment matching incentive

Hadiah Tunai berganda. Contoh : Jika anda layak menerima RM700.00 untuk bulan tertentu (dengan syarat telah memenuhi kriteria tertentu), tetapi sepanjang program YES berlangsung anda bakal menerima RM1,400.00 (RM700.00 + RM700.00)

3) Rank up Incentive

Mendapat insentif Tunai sehingga RM18,000.00 setiap kali anda naik pangkat dalam tempoh masa yang telah ditetapkan.

4) YES packs

Peluang membeli set Shaklee yang hebat dan menikmati penjimatan tunai dan UV point



5) YES Matching Bonus incentive

Pendapatan bulanan extra 10% hingga 50%. Contoh : Jika pada bulan Mei 2015 anda layak untuk mendapat pendapatan bulanan sebanyak RM1,000.00, tetapi sepanjang program YES berlangsung, anda layak untuk terima sehingga RM1,500.00 sebulan (jika dapat insentif 50%)


Program YES ini mempunyai beberapa target dan juga ganjaran yang akan diberikan sekiranya anda mencapai target yang ditetapkan. 


Apa ganjaran yang bakal anda terima?

a) Rank Master Coordinator iaitu rank tertinggi dalam Shaklee

b) Pendapatan bulanan sebanyak 6 angka sebulan


Apa yang akan anda terima sepanjang 13 bulan ini?

a) Minimum 5 program untuk memantapkan skil network anda

b) Minimum 3 program untuk memantapkan pengetahuan produk anda


Sejujurnya kami agak cemburu kepada ahli-ahli baru yang bakal mendaftar dalam program YES ini yang bakal menikmati ganjaran yang hebat-hebat belaka.

Semasa zaman kami, walaupun tiada insentif dan ganjaran yang hebat seperti dalam program YES pun, sudah ada beberapa orang jutawan telah dilahirkan. Inikan pula, mereka yang bakal mendaftar dalam program YES sangat berpeluang cerah untuk menjadi jutawan seperti mereka yang lain.

TAPI... kena bersabar, kuat berusaha, kenali produk yang sentiasa selamat, berkesan dan semulajadi dengan lebih dekat lagi. Tiada jalan singkat untuk berjaya. Mereka yang dah berjaya tu banyak cerita suka duka mereka bersama dengan Shaklee.


Jangan buang masa. Hubungi kami untuk maklumat terperinci :-


PM kami di FB : SweetBonda
SMS/Whatsapp : 014 338 6810


Sebagai "Certified Product Trainer" untuk Shaklee Malaysia, kami bersedia membantu dan memberi tunjuk ajar kepada anda!



Luv,