Mudah Hamil Dengan GLA Complex Shaklee!

12:52 AM 6 Comments A+ a-






Bagaimana GLA Complex Shaklee membantu anda untuk cepat hamil?

Antara fungsi GLA (gamma linolenic acid) adalah menurunkan kolesterol dan ia membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut, dan membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. 

Bagaimana GLA Complex membantu dalam PMS (senggugut)? 



Ini kerana, apabila seseorang mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan pada otot dalam rahim dan sekitarnya. Menurut kajian, keadaan ini berlaku apabila tubuh seseorang kekurangan GLA (gamma linolenic acid) itu tadi. Jadi sebagai memenuhi GLA yang kurang tadi, pengambilan GLA complex adalah perlu. Ini adalah kerana GLA ditukarkan kepada prostagdalin E1. 
(Prostaglandin merupakan bahan hormon dalam badan. Ianya penting untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi. Ia juga adalah anti keradangan, anti pembekuan darah di samping mengurangkan tekanan darah)

Bagaimana GLA Complex membantu untuk mudah hamil

Kredit : thymeandtimber.com



GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada can sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5 (^__^)

Jadi, puan2 yang masih belum dikurniakan rezeki anak, cuba periksa cecair serviks anda. Kalau cecair tu tebal, kecoklatan, kering… itu petanda kurang baik sebab ia boleh menghalang persenyawaan.
Jadi, penting ya puan2 untuk mengenali ‘cecair kesuburan’ kita ni.

Bagaimana pula kalau dah subur, adakah akan terlebih subur bila ambil GLA complex? Jawapannya tidak, GLA complex membantu mereka yang kurang subur, tapi kalau dah subur tu takdelah sampai sebulan 2-3 kali bertelur :P



Credit

** Untuk memastikan badan anda dan pasangan anda benar-benar mendapat nutrisi yang sepenuhnya, anda sangat-sangat digalakkan untuk mencuba SET FERTILITY. Sila klik DI SINI untuk maklumat lanjut.


Berminat mahu mencuba? 
(Anda boleh mendapatkan produk ini dengan harga istimewa beserta konsultasi percuma daripada saya - selagi anda menjadi pelanggan saya ya ^_~)

*Anda mahu 'Tips Langkah Demi Langkah Mudah Hamil?
Saya akan berikan tips eksklusif ini hanya kepada pelanggan SweetBonda sahaja tau*

Anda boleh menghubungi saya melalui:

WhatsApp/Sms: 014-3386810 (Lin)
Emel: sweet.bonda@yahoo.com

6 Sweet Bonda berkata-kata

Write Sweet Bonda berkata-kata
Anonymous
AUTHOR
Monday, December 31, 2012 delete

adekah sesuai untuk perempuan mengandung?

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
Monday, December 31, 2012 delete

GLA tidak sesuai untuk wanita hamil..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
Thursday, March 21, 2013 delete

saya mendapat dua nasihat 1) tak mengambil GLA shaklee ketika period 2) tak mengambil GLA shaklee ketika waktu subur
mana 1 yg betul ni?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
Friday, April 19, 2013 delete

sy blom berkahwin..setiap buln akn mengalami sengugut smasa haid..boleh ke gunakan gla complex ni?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
Sunday, March 09, 2014 delete

Alhamdulillaah..setelah consumed lebih kurang 2 bulan saya hamil 2 minggu ++..saya dah berkahwin selama 1 tahun 6 bulan..tp saya tak sempat tengok keberkesanannya untuk senggugut teruk sebab saya salah seorang yang mengalaminya setiap bulan..

Reply
avatar
mienkhalish
AUTHOR
Friday, May 23, 2014 delete

call sya 018-2430932

Reply
avatar