Suplemen Buat Anak Yang 'Picky Eater', Ekzema & Selalu Demam

10:48 AM 0 Comments A+ a-




Ok, hari ni saya nak kongsikan mengenai suplemen untuk anak-anak pula ya (takkan ibu je yang nak sihat kan? :P) Saya tahu anda ibu manis yang sentiasa mahukan terbaik untuk anak-anak anda. (Buktinya anda berusaha menyusukan si manja anda walaupun banyak rintangan dan dugaan.. kan?)
Suplemen yang saya maksudkan adalah Shaklee Meal Shake dan juga Shaklee OmegaGuard. Kedua-dua suplemen ini sangat sesuai sebagai makanan tambahan untuk kanak-kanak berusia 1 tahun ke atas.
Apa yang best sangat dengan kedua-dua suplemen ini? Nak tau lebih lanjut mari kita lihat ringkasan yang telah dibuat oleh GenkiMomma di bawah ini ya..
(1) Meal Shakes terutamanya amat sesuai bagi anak yang*: 

tiada/ kurang selera makan.memilih makan - tidak mendapat nutrien sepenuhnya dari diet harian.- selalu demam/ kurang sihat, terutama yang duduk di nursery.mempunyai athma & bronchitis.- mempunyai eczema (protein bantu bina semula sel yang lebih sihat). 

Pendek kata, sumber multivitamin yang lengkap beserta protein dan serat di dalam bentuk serbuk! Mudah dibancuh, baunya sangat wangi (Vanilla French), dan rasanya sangat lazat! 

(2) OmegaGuard ialah sumber minyak ikan yang mengandungi Asid Lemak Omega 3, termasuklah DHA dan EPA.* 
- menggalakkan fungsi otak.- untuk kesihatan sistem saraf dan fungsi mata.- mengurangkan keradangan.- menambahkan kolesterol baik di dalam badan (HDL). 

GM Testimoni*.Kedua-dua anak saya sangat sukakan OmegaGuard nie, mereka kunyah macam gula-gula! Saya perlu ingatkan mereka agar minum air selepas kunyah Omega nie, sebab selalunya lepas kunyah mereka tak minum air pun. Malah, saya juga perlu explain & buat rulekepada mereka untuk tidak makan Omega nie hari-hari! Sebelum nie saya perlu sorokkan botol Omega nie di tempat yang tinggi sebab mereka akan cuba panjat kabinet untuk mengambilnya. Begitu sekali penangan Omega nie pada anak-anak saya... 

Bagi bayi yang masih berusia DI BAWAH 1 TAHUN, maaf, tiada suplemen sesuai yang boleh kami cadangkan. SUSU IBU lah yang terbaik, dan ditambah dengan makanan pejal berkhasiat bagi memberikan segala zat dan nutrien yang diperlukan oleh bayi anda! 

Walaubagaimanapun, istimewa bagi ibu yang menyusu, ibu boleh consume vitamin yang kami cadangkan ini, dan segala khasiatnya dapat disalurkan kepada anak melalui air susu ibu. Insya Allah.     


Best kan? Jadi, kalau anak anda kurang selera makan (ataupun langsung tak pandang makanan kecuali jajan), ada ekzema, atau selalu demam.. InsyaAllah suplemen ini boleh membantu. Sekurang-kurangnya si kecil mendapat makanan tambahan yang diperlukan oleh tubuhnya. Risau dengan harga? 

"The greatest wealth is health." 

Virgil
Memang betul. Kalau kita mampu membeli baju atau kasut atau beg tangan setiap bulan (yang berharga ratusan kah?), mengapa kita tidak boleh sparekan sikit duit tu untuk membeli suplemen untuk anak-anak kita? (read: bukan anak orang lain atau anak tekak ye :P) tapi si manja kita yang mungkin selalu demam dan selesema kerana berada di taska sewaktu kita sedang mencari sesuap rezeki. Ataupun anak kita yang selalu tidak berselera makan di nurseri (sehingga terbawa-bawa habit itu ke rumah?). Berapa ratus duit kita keluar setiap bulan bila anak-anak selalu berulang alik ke klinik untuk mendapatkan ubat yang sama? Dan dalam masa yang sama ini mungkin juga akan menjejaskan produktiviti kita di ofis kan? Selalu emergency leave di saat anak-anak memerlukan perhatian yang lebih kerana kurang sihat ataupun kalau ada kat ofis tapi hati melayang-layang ke taska.

Jom kita lihat pula testimoni ibu-ibu yang consume suplemen ini:

FB : Iffah Anuar :"Alhamdulillah... saya juga berikannya pada Faheem.. alhamdulillah, travel from Sgr - Cherating- Tgn - Melaka - Sgr...ke ladang ayah, berpanas hujan..main lumpur..Faheem tidak demam/selesema/muntah2 spt sepupu yg lain.. Alhamdulillah...Sy juge dah tidak bermusuh dengan matahari :) kalo dulu x boleh kne matahari migrain+rashes..+ demam + sakit2 sendi smp x boleh bgn..syukur.. setelah 1 Yr+ tekun amalkan shaklee" 

FB : Rafaliah :" Irfan salah satu contohnya..dulu every mth demam, batuk n selsema pastu siap kena asthma attack. AlhamduLILLAH skang ni sgt better..:-) "  

FB : Azra Balqis Irdina :"bagus jugak mealshake nie ye..ank sy dlu x mo mkn..ble nk bg mkn msti nyorok blakang pintu..skrg lepas sy bg die mealshake..mkn mcm x ingt dunia..ble x bg mkn msti mrh..skrg sayur2 pon die mkn..dlu die paling benci kt sayur..gembira hati sy tgk die da berselera..pipi pon da berisi.."
Credit to adik Beeha yang manis :)
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
* * * * *


******
Berminat untuk mencuba produk ini? Hubungi kami sekarang ya! Kami sedia membantu anda.



order produk shaklee

Tunggu!

Alang-alang membeli tidakkah anda ingin mengetahui manfaat sekiranya menjadi ahli Shaklee?

Klik banner di bawah sekarang. Kami akan membantu anda mengetahui segala kelebihan menjadi ahli Shaklee dari A-Z yang perlu anda tahu! 

                                          


Luv,