Tips Untuk Perut Kempis

5:31 PM 0 Comments A+ a-



* * * * * 
 These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. 
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
* * * * *
Ini adalah tips yang saya paling suka sebab tak perlu nak buat 'sits up' yang memenatkan. Dan yang paling penting sambil duduk main facebook (atau tengah pam pun) still boleh amalkan tips ini. *Hihi*

Tips ni saya dapat daripada adik beradik se'Euphorian' saya iaitu Tuty Rahiza. Terima kasih ya!

Ini cara2nya:

1. Kempiskan perut anda seberapa kempis yang boleh.
2. Tahan selama 10 saat(atau lebih).
3. Lepaskan.
4. Ulangi langkah2 di atas sebanyak 8 kali dan lebih. 

In fact, sewaktu anda baca post ini, anda boleh kempiskan perut dan tahan 10 saat. Bila diulangi lebih dari 8 kali, anda boleh rasakan ‘effect’ seperti buat sit ups. Mudah sangatkan? Technically, kita mahukan perut berasa ‘letih’. Ini akan membantu pembakaran lemak supaya lebih mudah bertukar kepada muscle.
Jika anda sukakan ‘extra’, anda juga boleh melakukan senaman kemut(kegel) untuk mengetatkan faraj/vagina pada masa yang sama.. 

Cara2nya:
1. Tarik nafas, kempiskan perut seberapa kempis yang boleh, kemut seberapa kemut yang boleh pada masa yang sama.
2. Tahan nafas, tahan kempis perut, tahan kemutan selama 8-10 saat.
3. Lepaskan nafas, kempisan perut dan kemutan perlahan2..
4. Ulangi sebanyak 8 kali atau lebih.

Mudah kan? Jadi untuk mendapatkan perut yang kempis perlu lah konsisten dan istiqomah mengamalkan tips-tips ini. Dan oh ya, senaman kegel ini juga sangat baik bagi ibu-ibu yang sudah melahirkan anak untuk merapatkan semula vagina. 

Bagi yang mahu slim melim dengan bantuan suplemen, anda mungkin boleh mempertimbangkan untuk mencuba 'Set Slimming Shaklee'. Walaupun anda rasa mahal, tetapi untuk kesihatan dan kecantikan badan anda mengapa tidak dilaburkan sedikit daripada duit gaji anda? Selain daripada itu, anda bukan sahaja mendapat timbangan berat yang ideal malahan boleh mendapat *bonus-bonus lebih dengan suplemen yang terkandung dalam set ini. Nak tahu lebih lanjut mengenai set ini? Boleh klik sini ya (SET SLIMMING SHAKLEE).

******
Kalau anda mahu slim dengan selamat dan sihat, boleh whatsapp/sms saya di 012-223374 ya untuk konsultasi lanjut dan harga best. 
(Sahabat-sahabat saya, harap dapat whatsapp/sms aje tau koz saya WAHM kadang-kadang kat rumah ni keadaan tak menentu dan tak sesuai untuk saya bercakap melalui telefon ~ bayangkan ada 3 orang kanak-kanak yang sangat..... tq kerana memahami (^_^)