Set Slimming Shaklee: Jom selim di hari raya!

9:18 AM 1 Comments A+ a-


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
* * * * *

Pagi-pagi ni mari kita bercerita mengenai 'Set Slimming Shaklee'
Oh ya. Lupa nak bagitahu. Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Malaysia ya. Agak sibuk dengan pam susu sampai lupa nak kongsi kebaikan Shaklee ni. (^_^)

Semalam masa saya sibuk-sibuk packing order pam susu customer, ex-officemate saya PM dan bertanyakan mengenai set untuk slim ni. Di Shaklee (read: Jaringan Euphoria) ada menawarkan bermacam-macam set. Tapi untuk kali ini kita cerita pasal 'Set Slimming Shaklee' dulu ya.

Untuk memudahkan kita mencapai berat yang ideal, ada beberapa perkara/suplemen yang kita perlu tahu dan fahami.

1) DETOX


-Sebelum anda memakan suplemen untuk slimming, anda perlu membuat detox terlebih dahulu. Detox sangat diperlukan untuk membersihkan usus-usus kita daripada lemak, toksin dan lendir (semua yang degil-degil tu). Ia akan dikeluarkan melalui air besar. Apabila usus kita dah bersih dan cun, barulah mudah untuk ia membuat kerjanya - iaitu dapat mengoptimumkan penyerapan nutrien!




Jadi di Shaklee, suplemen yang mempunyai fungsi sebagai detox adalah: Herb Lax, Alfalfa dan Fiber Plan.

Walaubagaimanapun, bagi ibu-ibu yang menyusukan anak anda cuma boleh mengambil Alfalfa dan Fiber Plan sahaja. Herb Lax pula sesuai bagi yang tidak ada komitmen dengan menyusui si manja. Oh ya! Satu lagi.. Bagi yang ada masalah sembelit, Herb Lax ini sangat sesuai untuk anda. Kalau anda ok dan tiada masalah sembelit, Alfalfa dan Fiber Plan adalah pilihan yang sesuai.


2) PROTEIN

Mengapa perlukan protien? Kerana protein ini antara tugasnya yang paling best adalah untuk meningkatkan metabolisme badan. Selain daripada itu, ia membuatkan kita membina otot dan membuatkan kita kenyang lebih lama. Fakta lain yang menarik ialah ia mampu membantu membakar kalori kita sehingga 35%! Hebat kan?

Di Shaklee kami mempunyai 2 cadangan:


i) Untuk ibu yang menyusukan, anda boleh mengambil Energizing Soy Protein (ESP) 
*Bonus ianya mempercepatkan penghasilan susu badan dan kalau consume secara istiqamah akan membuatkan kulit anda menjadi gebu*




ii) Bagi yang tidak menyusukan, kami mengesyorkan anda untuk mengambil Cinch Shake Mix




3) LECITHIN




- Lecithin adalah sangat penting ya puan-puan. Ini adalah kerana fungsi utamanya adalah sebagai 'pemecah/pencair lemak' ataupun 'fat emusifier'. Ini adalah apabila dia 'bertemu' dengan lemak lemak degil, dia akan 'memecahkan dan bercampur/bergabung' dengan lemak-lemak tu dan seterusnya membawa lemak tu keluar dengan bantuan fiber. 


Jadi ini adalah suplemen utama yang dapat dikongsi bersama-sama anda semua. Tetapi harus diingat, jangan menganggap dengan hanya memakan suplemen ini tapi anda masih lagi meneruskan diet dan gaya pemakanan yang sama - keberkesanan itu mungkin akan berkurangan. Sama juga analoginya, anda ada penyakit kencing manis, doktor dah bagi ubat-anda makan-dan tak pernah culas pula tu-tetapi anda masih lagi tak 'control' makanan yang mengandungi kandungan gula yang tinggi, jadi still ubat kecning manis tu tak berkesan. Betul kan?


Jadi pastikan anda:


- Kawal pengambilan kalori makanan anda (Lebihkan sayur-sayuran, buah-buahan, kurangkan manis)
- Minum air dengan banyak 2-3 L sehari (Air akan membantu anda mudah lawas, flush semua toksin dalam badan dan mengurangkan kepekatan darah)
- Berdisiplin dalam mengambil suplemen di atas
- Berdoa dan tawakal pada Allah


Secara ringkasnya, Set Slimming Shaklee ini:


1) Untuk yang menyusukan anak: 
- Alfalfa / Fiber- ESP- Lecithin
2) Yang tidak menyusukan anak: 
- Herb Lax / Fiber / Alfalfa- Cinch Chake Mix / ESP- Lecithin


Ohhh yaa.. saya ada sedikit testimoni untuk anda. Kredit untuk MOMMYISKANDAR (teman seEuphoria saya)


KLIK UNTUK IMEJ LEBIH BESAR


******
Kalau anda mahu slim dengan selamat dan sihat, boleh whatsapp/sms saya di 
014-338 6810 ya untuk konsultasi lanjut dan harga best. 
(Sahabat-sahabat saya, harap dapat whatsapp/sms aje tau koz saya WAHM kadang-kadang kat rumah ni keadaan tak menentu dan tak sesuai untuk saya bercakap melalui telefon ~ bayangkan ada 3 orang kanak-kanak yang sangat..... tq kerana memahami (^_^)

1 Sweet Bonda berkata-kata:

Write Sweet Bonda berkata-kata
gee
AUTHOR
Thursday, January 17, 2013 delete

Klu saya amik esp ngn lecithin je boleh kurus x??bln 2 nnt saya akan bersalin so saya beli set trial bersalin + esp + lecithin + vit e.dgn harapan bdn jd sihat dan lnsing, kulit cntik n susu pun meriah..

Reply
avatar