HB kembali normal, resdung, kulit kering & jerawat badan tiada lagi!

1:27 PM 0 Comments A+ a-


Hi semua! Haa.. sekarang ni dah tak boleh hi mommies aje. Sebab sejak dua menjak ni customers di SweetBonda ramai juga daripada adik-adik yang belum berkahwin (lelaki dan perempuan) yang suuuka sangat dengan Set D (Set Kecantikan). Dan saya percaya produk yang elok insyaAllah akan memberikan kesan yang elok juga. Sebab tu jangan beli suplemen sebarangan ya. Sekarang ni banyak sangat suplemen yang dijual secara online. Mahal-mahal pula tu. Kadang-kadang sampai mencekik darah pun ada. *Huhu*

Ok sebenarnya hari ni nak share testimoni daripada 2 orang customer saya yang cantik manis.. Puan Dhila dan juga Puan Hawa. Mereka berdua ni ada masalah yang lebih kurang sama; ada resdung, jerawat, dan ada masalah kulit yang sensitif.

Testimoni 1:

Puan Dhilla pernah sms saya bertanyakan suplemen yang sesuai untuk masalah yang dihadapinya. Dia mengandung dan mempunyai masalah resdung semenjak kecil. Tak boleh makan seafood dan sebagainya. Dalam masa yang sama dia mempunyai kulit yang kering dan jerawat pasir di badannya. Semenjak mengandung, keadaannya bertambah teruk. Dah berjumpa dengan doktor (doktor pakar ye) tapi keadaannya masih sama.








Jadi saya cadangkan Puan Dhila untuk mengambil Vitamin C, B Complex, Vitalea dan ESP (psssttt.. bulan ni ada promo untuk ESP tau. Hubungi saya untuk harga besttt sekarang juga! ^_^)

Dan alhamdulillah.. Kesannya positif dan HB nya juga kembali normal! (Bonus tu)


Assalam, sy nk share something..
pd 17/07/2012, sy ambil vitalea iron,vit b complex & vit c shaklee.
mulanye amik vit2 tu sbb mgandung kulit kering+gatal2, kulit sensitive teruk n Low HB.
government & private clinic ade bg pil iron (utk atase masalah low HB), tp sy xsesuai dgn iron yg diberi cz akn kne sembelit smpai 5hari n berak berdarah.
syukur.. skarang masalah kulit kering n jerawat badan beransur surut. tadi (10/9/2012) sy g klinik wt checkup mgandung, Hb sy dh normal. syukur la..
tp kebaikan vit2 yg sy ambil x berhenti kat situ je..
sbelum ni sy ade masalah resdung yg agk cronic.. xblh mkn seafood sgt especially udang..klu mkn, automatic mse tu jgk tekak,hidung, tlinga akn gtal.hidung akn berair n bersin yg truk smpai demam2 2hari.tekak akn sakit, tonsel pun naik.
tanpa disangka mse hari raya 19/08/2012 sy mkn udang sy dapati xde simptom allergy langsung. mlh sy mkn udang 4hari berturut2.
lpstu husb ajk pegi jln raya kat rompin.. sy mkn 3ekor udang galah (besar tau) alhamdulillah.. xde gatal2 spt yg kt ats tu.
mmg x sangka langsung..
tp sy rse mesti rajinla mkn vit2 ni ye cz blh dikatekn sy mmg xmiss mkn vit2 tu.

Testimoni 2:

Untuk testimoni kedua ni, kesnya lebih kurang sama dengan kes Puan Dhila. Puan Hawa menelefon saya dan mengatakan yang dia telah lama menghidap kulit yang sensitif (dalam 8 tahun). Puan Hawa telah mencuba pelbagai produk dan berjumpa dengan doktor pakar kulit untuk mendapatkan rawatan. Tapi malangnya masih belum boleh menyembuhkan masalah yang dihadapinya. Dalam masa yang sama juga Puan Hawa telah hampir 4 tahun berulang alik ke ENT untuk berjumpa doktor mengenai masalah resdungnya.

Saya cadangkan agar Puan Hawa mengambil Set D (Vitamin C, B Complex dan Vitamin E). Beberapa hari selepas memakan vitamin ini Puan Hawa menelefon saya menyatakan yang dia mengalami bengkak di muka dan asyik berulang ke tandas. Jangan risau ya semua. Itu adalah healing crisis ataupun krisis penyembuhan yang akan dialami oleh sesetengah individu yang menunjukkan badan mengalami tidakbalas terhadap suplemen yang dimakan. Dan tindakbalas yang berlaku sebenarnya adalah petanda yang baik. Jadi kalau anda mengalami healing crisis selepas consume suplemen, jangan panik. Teruskan memakan suplemen tersebut, minum air yang banyak, istiqamah dan jalankan kehidupan seperti biasa (^_^).

Berkat kesabaran Puan Hawa akhirnya beliau kini sudah bebas daripada masalah yang dihadapinya sejak bertahun-tahun lamanya. Dan kini beliau tidak perlu lagi berjumpa dengan doktor ENT! Memang seronok kan? Dan beliau juga sangat gembira dengan hasilnya sehinggakan mahu menjadi ahli Shaklee untuk berkongsi pengalaman ini bersama-sama keluarga dan teman-temannya! 
(^_^)




Saya juga berasa sangat gembira seandainya suplemen Shaklee ini mampu mempertingkatkan tahap kesihatan anda. Bukan hanya perlu cantik di luar tetapi sebenarnya dalaman juga perlu dijaga (bak kata orang, cantik dalaman mampu terpancar sehingga ke luar!)

Apa yang paling penting, makanlah suplemen yang selamat, semulajadi dan terbukti berkesan ya.

*****

Your Shaklee Independent Distributor; 
♥ Lin Chalo (ID 868992)
♥ SMS/WhatsApp (preferred) : 014 338 6810
♥ Blog: http://SweetBonda.blogspot.com/
♥ Email: sweet.bonda@yahoo.com