Mengapa Saya Jatuh Cinta Dengan ESP?

11:50 PM 0 Comments A+ a-


Sebelum saya mengenali ESP, saya memang anti minuman soya. Kenapa? Sebabnya semasa saya mengandungkan anak saya yang no 2, saya sangat beria untuk mendapatkan kulit anak yang halus mulus cantik dan putih. (Ya yang putih tu saya memang dapat.. tapi bukan sebab soya pun.. hehe). Jadi hampir setiap hari saya minum soya. Tetapi malangnya, anak saya yang kedua mempunyai kulit yang sangat sensitif. Ya benar. Sensitif.  Badan menjadi gatal-gatal. Ruam di kaki dan tangan. Lambat sikit tukar diaper kawasan tut akan naik ruam yang sangat teruk. Oh ya, di kepalanya juga ada kelemumur yang sangat teruk. Bukan setakat gatal-gatal sahaja yang dia ada tetapi kesannya juga terkena pada psikologinya. Setiap malam dia akan menangis-nagis sambil menggaru-garu kepalanya. Kadang-kadang sampai berdarah. Dia sukar untuk tersenyum dan ceria. Hati saya sedih. Anda pun sama juga kan kalau anak seperti ini?

Dipendekkan cerita, alhamdulillah, kini dia sudah berjaya mengatasi kesemua masalah tu. Bagaimana cara mengatasi saya tak nak cerita di sini sebab ini entry pasal ESP kan? *Hehe.

Ok, bagi yang tak tahu apakah ESP itu, anda boleh baca DI SINI. Ya, dan kalau anda perasan bulan ini di mana-mana sahaja kat FB semua orang sibuk promo ESP. Best sangat ke ESP ni? Ehh.. mestilah best.. Ni antara best seller kat Shaklee tau.. Kalau kesannya tak best takkan lah orang asyik beli, beli dan beli.. Kan? Kan? *Anda patut rasa rugi tak cuba ESP ni..

Ada banyak sebab untuk saya jatuh cinta dengan ESP ni. Saya start minum masa saya mengandungkan anak ke 4 saya. Alhamdulillah syukur sangat-sangat.. Baby Hasya kulitnya sangat cantik (walaupun gelap sikit macam saya hehe).. Sekarang dia dah 3 bulan dan sekalipun dia tak pernah kena rashes lagi. Betul. Saya tak tipu. Dan sekarang pun, kalau saya lambat tukar diapernya insyaAllah kulit dia masih lagi comel seperti biasa.

Selain daripada tu, minum ESP membuatkan saya rasa kenyang dan segar. Ini sangat penting bagi saya sebab kadang-kadang saya tak sempat makan tengahari. Saya bekerja dari rumah. Uruskan anak-anak. Masak, mandikan Hasya, basuh baju, iron baju, kemas rumah dan the list goes on. Apa yang saya sempat cuma minum ESP dengan minuman kegemaran saya dan saya mampu bertahan sehingga pukul 2 pm untuk menikmati lunch saya pula. *Dalam kes ini saya tidak berniat untuk diet ya. Sebab saya jenis badan yang memang dah halusss je. Tapi kalau anda mahu sesuatu yang boleh mengurangkan jumlah pengambilan makanan berat di waktu siang atau malam, yes minum ESP memang buatkan anda rasa kenyang. (Pesanan: Kalau nak berdiet jangan sesekali skip breakfast, lunch dan dinner ya. Ini bukan konsultasi untuk menguruskan badan).

Oh ya.. ESP juga membantu memekatkan susu saya. Saya baru bersalinkan Hasya 3 bulan yang lepas. Dalam masa pantang, Hasya kurang meragam. Dia menyusu sekejap sahaja dan tidur dengan lena. Mungkin anda berkata 'Memang la.. Sebab anak dia perempuan.. Baby girl memang minum sikit" Ya memang benar Hasya gegirl.. Tapi saya juga sudah mempunyai pengalaman 2 orang anak gadis sebelum ini. Dan ianya tidak sama dengan Hasya. Jadi saya memang berterima kasih pada ESP.. kerana membantu saya untuk menghasilkan susu badan yang pekat daripada sebelum ini.


"Ops! Saya pinjam logo 'I Heart Espana!"
Korang.. Satu fakta yang paling best pasal ESP ni ialah ianya adalah protein. Dan protein ni adalah asas kepada sel yang sihat. Sel badan akan bertukar setiap 90 hari. Manakala sel wajah dalam tempoh 21 hari. Sebab itu saya sangat rekemen bagi sesiapa yang mahu kulit cantik silalah consume ESP. Khasiatnya bukan sedikit. Banyak tau. Bila sel-sel sihat insyaAllah penyerapan vitamin lain yang anda ambil juga lebih optimum. Sebab tu saya syorkan sangat-sangat pada semua, kalau ada bajet lebih takde ruginya amalkan meminum ESP ni.


I heart ESP!

Psttt: Bulan Oktober adalah bulan promo untuk ESP. Mahu harga best? Kontek la saya ya..
(^_^)



*****

Your Shaklee Independent Distributor; 

♥ Lin Chalo (ID 868992)
♥ SMS/WhatsApp (preferred) : 014-3386810
♥ Blog: http://SweetBonda.blogspot.com/
♥ Email: sweet.bonda@yahoo.com