Doa Banyakkan Susu Ibu

1:11 PM 1 Comments A+ a-

AMALAN, DOA DAN ZIKIR UNTUK MEMPERBANYAKKAN SUSU IBU

- Baca surah albaqarah ayat 60; letakkan tangan pada payudara, usap, dan doa dalam hati semoga Allah murahkan rezeki anak kita & supaya kita mampu keluarkan susu yang cukup pada anak kita hingga sekurang-kurangnya umurnya 2 tahun.

Maksud ayat : Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supaya diberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: “Pukullah batu itu dengan tongkatmu”, (ia pun memukulnya), lalu terpancutlah dari batu itu dua belas mata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman): “Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi”.

- Berzikir dgn kalimah YA MATIN (Maha Sempurna KekuatanNya) 70 kali setiap hari. Waktu yg paling bagus adalah pada waktu malam dan subuh. Anda juga boleh bacakan zikir tersebut dan hembuskan ke dalam segelas air lalu diminum.

- Baca doa untuk ibu-ibu- “Ya ALLAH…permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menuruti segala yang telah Engkau syariatkan…AMIN…”

- Baca Selawat dan bismillah sebelum menyusu dan mengepam.

~Segala yang terbaik buat si manja kesayangan KITA~

(Facebook: 21 Mac 2012)

*Credit to Sihat.Ceria.Bahagia

1 Sweet Bonda berkata-kata:

Write Sweet Bonda berkata-kata
Anonymous
AUTHOR
Monday, March 04, 2013 delete

tq 4 ur info..memang susu dah drop sangat..
temanhatimu.blogspot.com

Reply
avatar